Om att släppa taget

Helgen var svart och det var omöjligt att få tag i internet.

Jag har funderat på alla principer, fobier och andra saker som jag inte kan göra för att jag har en idé om hur det är.

Till exempel, jag skulle aldrig
kunna bli vegetarian, inte för att jag tycker kött är sådär hysteriskt gott eller att jag inte kan laga vegetariskt.
Utan för den anledningen att det stoppar mig. Om man ska ut och äta måste man kolla så stället har vegetariskt, om man är hemma hos en vän och ska äta måste man säga till om att laga något vegetariskt.

Jag vill vara fri.

Jag hade en fruktansvärd
klaustrofobi tills för något år sedan när jag kom på att jag vägrar ha det och började åka hiss, ställa mig på ett ställe som jag vet skulle kännas instängt.
Och jag grät och hoppade och var förtvivlad men sedan kom jag på att väggarna rör sig inte och kommer aldrig börja göra det. Det är inte helt över, trånga utrymmen kan fortfarande ge mig småpanik, men jag andas och står ut tills det går över.

Jag har ett mål nu. Jag ska göra mig av med allt som stoppar mig. Fobier, principer, idéer om hur vissa saker är.
För innan jag släpper allt och vågar kasta mig ut kan jag inte känna helt att jag lever!

Kommentarer
Postat av: camilla

mysig blogg :)

2009-11-29 @ 21:56:01
URL: http://onlyoursunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0