Musikintresse

Vem vill leva ett liv i tystnad?
Det är min teori om folk som säger sig inte ha ett musikintresse.
Jag är kanske ett extremt exempel för jag skulle nog bokstavligen dö om jag inte hade musiken. Och livet skulle vara så mycket tråkigare om det inte fanns konserter att gå på med jämna mellanrum.
Det går inte att jämföra met att typ vissa är intresserade av till exempel bilar eller inte, för det handlar mera om ett specifikt intresse.
För det går egentligen inte att komma undan musiken, den följer med överallt. Hur skulle en romantisk kommedi se ut utan musiken i slutscenen när de tillslut blir lyckliga.
Tänk vad tysst det skulle bli i alla köpcentrum om det inte ständigt spelades musik där.
Eller klubbar, barer hemmafester och andra sociala samanhang skulle helt tappa glöd och stämmning utan musik i bakgrunden. Så mycket skulle dö ut im det inte fanns musik.

Det är kankse inte så viktigt med att lyssna på bara en typ av musik, ju mer öppen för olika genrer ger ett mer öppet synsett.
Gå runt en dag och lyssna efter vilka situiationer det inte finns musik i och se hur många DU kan hitta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0