Musik & minnen

En låt som betyder mycket, som framkallar olika känslor, kanske både bra och dåliga.
Alla har nog en sådan låt.
Den där låten som man spelade gång på gång efter att han gjode slut.
Den där låten som tar en tillbaka till sommaren och värmen när vintern fryser ner allt annat.
Den där låten som man delade med någon, en vän, en kille, familjen det finns flera exempel.

Jag har flera sådana låtar och trots att jag inte vill assosiera musik med känslor så gör jag det.
Är det en bra eller dålig sak att kombinera musik med minnen, förstör det eller får det oss att komma ihåg de bra, dåliga och stunderna som annars kanske gick förlorade.

Vad tycker du, ska man ha "känslolåtarna" eller ska man försöka bara se musiken utan att känna?

Kommentarer
Postat av: Bea

Klart man ska ha känslolåtarna! Det är ju faktiskt dom som är bäst att lyssna på, dom som får en att känna nåt. Tycker jag :)

2009-10-30 @ 15:47:03
URL: http://fotobea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0